Jeg fikk sjokk! Gjorde ikke du?
Jeg hadde lagt meg og var på vei inn i søvnen da mannen min kom og fortalte hva nyhetsvarslet sa. Det var selvsagt så stort at jeg måtte stå opp for egenhendig å sjekke sannheten i dette. MICHAEL JACKSON ER DØD skrek mot meg. Jeg fulgte linken dit de tok dette fra men jeg fant ingen sannhet i at Michael Jackson, ikonet, multitalentet, vidunderet, the King of Pop var død. Jeg prøvde også de største aviser “over there” for å få bekreftet dette umulige, men nei, ingen sa han var død. Bare VG. Men alle sa at han var fraktet til sykehuset med hjertestans. Jeg visste nok at VG ikke kunne melde en så stor stjernes død uten noe sannhet i seg, men egentlig håpet jeg de hadde gjort århundrets skivebom og meldt feil. Jeg kjente i hele meg at ikke ville at Michael Jackson skulle være død. Ikke han. Jeg likte Michael. Gutten som aldri ble mann.
Men det var sant. Michael Jackson var død.
Noe skjedde med musikken hans. Rytmene jeg nærmest var født med, hvertfall oppvokst med forandret seg. Tross alle gangene jeg har hørt musikken hans var det som jeg først nå virkelig hørte den. Perfeksjonen. Detaljene. Perfekt til fingerspissene ned til den minste detalj. Så velprodusert.
Privileget som artist og kunstner er at man får uttrykt seg gjennom verket sitt. Der var ikke Michael noe unntak. Mange artister bruker musikken sin for å uttrykke seg. Michael engasjerte seg, om enn ikke som den beste taler, så engasjerte han seg i mange av verdens utfordringer. Kanskje til og med i fler enn vi trodde. Eller visste om. Vi vet og at han gjennom sin musikk uttrykte sin frustrasjon over misforståttheten rundt sin person, og hvordan det var og konstant bli forfulgt og feiltolket.
Selv så jeg i Michael en person på evig flukt fra seg selv. Dette vet jeg jo ikke for jeg kjente ikke Michael, på lik linje med de aller aller fleste synsere, men dette så jeg. Jeg har aldri mislikt Michael Jackson, uansett hvordan nesa hans så ut. Jeg har aldri mislikt Michael Jackson uansett beskyldninger mot ham. Min følelse rundt ham har dreid seg om å synes synd på et annet menneske. Og se en som graver sin egen grav. Ber om bråk. Uten egentlig å ha gjort noe annet galt enn å følge hjertet sitt og gi. Gi. Gi seg ihjel. Selv etter å ha kjeftet sa han “whit love”. Det bemerkelsesverdige er at de som stod Michael Jackson nærmest aldri sa noe stygt om han, mens de som aldri kjente ham bare sier stygge ting.
Jeg grunner på disse langt på vei pedofilanklagene mot ham. Den første, som ikke en gang var en anklage, og sannsynligvis aldri ville funnet veien til rettslokalene pga bevisets stilling, ble brukt mot han den dagen anklagene virkelig kom. Michael satte sluttstrek for den første saken ved å punge ut. Selvsagt var han skyldig, han betalte seg jo fri. Men jeg grunner. Hadde noen skadet mitt barn hadde ikke milliarder fått meg fra å ville se mennesket bak lås og slå med dom hengende over hodet resten av livet. Bare det var nok til at jeg finner den saken lite troverdig. Den andre saken var værre. Nå kom anklagene og det ble rettergang.
Michael Jackson omgav seg med barn, og det var fra mitt ståsted, og basert på det unormale ved at en voksen mann bare ville være med barn i så måte bare snakk om tid før noe ville skje. Jeg tror Michaels største problem var ham selv. Det er unormalt å lese pornoblad med et barn, men det er langt fra å fnise mot de nakne damene i bladet som et barn, med et barn, til å misbruke et barn. Upassende og misbruk skal ikke sammenblandes. Han så seg ikke som voksen, noe livet han levde viste oss. Når han tok inn på hotel leide han hele etasjer og kjørte elektrisk bil mellom rommene. Når han skulle handle åpnet butikkene langt etter ordinære åpningstider for at han kunne få handle i fred. Selv Harrods i England fikk han helt for seg selv. Hvem gjør det? En person som ikke har mulighet til et ordinært privatliv. En som forstod at når han gikk ut stoppet alt opp. En som sluttet å gå ut.
En journalist som kom ham “tett på” konkluderte med riktigheten i pedofilryktene basert på sitt syn på måten Michael levde. Synsing fra èn person, dokumentert via en velregigert dokumentar er ikke det samme som sannhet! Det er bare synsing, på lik linje med min synsing, og på lik linje med din synsing.
Michael Jackson var ødelagt. En frifinnelse hadde ikke noe å si. Pikante detaljer, ettertidens snakkevillige jurymedlemmer. Tidenes mest eksentriske og mystiske popstjernes myteomspunne privatliv. Vi trodde vi visste alt nå. Michael Jackson måtte være en misbruker. Det var bare hans stjernestatus som frikjente ham. Ikke hans uskyld. Og ennå sier ingen som virkelig kjente Michael noe krenkende om ham, mens alle som ikke kjente ham bare krenker. Michael Jackson vil alltid være en barnemisbruker.
Her er en som virkelig kjente ham:
He Knew.
Years ago Michael and I were having a deep conversation about life in general.
I can’t recall the exact subject matter but he may have been questioning me about the circumstances of my Fathers Death.
At some point he paused, he stared at me very intensely and he stated with an almost calm certainty, “I am afraid that I am going to end up like him, the way he did.”
I promptly tried to deter him from the idea, at which point he just shrugged his shoulders and nodded almost matter of fact as if to let me know, he knew what he knew and that was kind of that.
14 years later I am sitting here watching on the news an ambulance leaves the driveway of his home, the big gates, the crowds outside the gates, the coverage, the crowds outside the hospital, the Cause of death and what may have led up to it and the memory of this conversation hit me, as did the unstoppable tears.
A predicted ending by him, by loved ones and by me, but what I didn’t predict was how much it was going to hurt when it finally happened.
The person I failed to help is being transferred right now to the LA County Coroners office for his Autopsy.
All of my indifference and detachment that I worked so hard to achieve over the years has just gone into the bowels of hell and right now I am gutted.
I am going to say now what I have never said before because I want the truth out there for once.
Our relationship was not “a sham” as is being reported in the press. It was an unusual relationship yes, where two unusual people who did not live or know a “Normal life” found a connection, perhaps with some suspect timing on his part. Nonetheless, I do believe he loved me as much as he could love anyone and I loved him very much.
I wanted to “save him” I wanted to save him from the inevitable which is what has just happened.
His family and his loved ones also wanted to save him from this as well but didn’t know how and this was 14 years ago. We all worried that this would be the outcome then.
At that time, In trying to save him, I almost lost myself.
He was an incredibly dynamic force and power that was not to be underestimated.
When he used it for something good, It was the best and when he used it for something bad, It was really, REALLY bad.
Mediocrity was not a concept that would even for a second enter Michael Jackson’s being or actions.
I became very ill and emotionally/ spiritually exhausted in my quest to save him from certain self-destructive behavior and from the awful vampires and leeches he would always manage to magnetize around him.
I was in over my head while trying.
I had my children to care for, I had to make a decision.
The hardest decision I have ever had to make, which was to walk away and let his fate have him, even though I desperately loved him and tried to stop or reverse it somehow.
After the Divorce, I spent a few years obsessing about him and what I could have done different, in regret.
Then I spent some angry years at the whole situation.
At some point, I truly became Indifferent, until now.
As I sit here overwhelmed with sadness, reflection and confusion at what was my biggest failure to date, watching on the news almost play by play The exact Scenario I saw happen on August 16th, 1977 happening again right now with Michael (A sight I never wanted to see again) just as he predicted, I am truly, truly gutted.
Any ill experience or words I have felt towards him in the past has just died inside of me along with him.
He was an amazing person and I am lucky to have gotten as close to him as I did and to have had the many experiences and years that we had together.
I desperately hope that he can be relieved from his pain, pressure and turmoil now.
He deserves to be free from all of that and I hope he is in a better place or will be.
I also hope that anyone else who feels they have failed to help him can be set free because he hopefully finally is.
The World is in shock but somehow he knew exactly how his fate would be played out some day more than anyone else knew, and he was right.
I really needed to say this right now, thanks for listening.
~LMP
Nå står Conrad Murray tiltalt for uaktsomt drap på Michael Jackson. Hva vil en frifinnelse innebære for ham? Jeg tror ingenting. Legen hviss konto ble fet for å fore en misbruker med det han trengte. Legen hvis jobb det var å ikke bare fore, men og kontrollere dosene til en misbruker. Men så gikk det galt. Så forferdelig forferdelig galt.
Det vil alltid være bare èn som var våken den dagen Michael Jackson døde, og det vil alltid være Conrad Murray. Vil Murray alltid være den som drepte Michael Jackson?
http://www.vg.no/musikk/michael-jackson/artikkel.php?artid=10029631
28 kommentarer In " Det var bare èn som var våken når Michael Jackson døde! "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
februar 6th 2011 at 14:15
Kjempebra innlegg.. husker selv jeg raidet enhver nettside for å sjekke om dette var tilfelle. Som barn hadde jeg hele rommet fult av plakater, hadde t-skjorter, all musikk og hvis han skulle dukke opp på TV så kom foreldrene mine ropende at nå måtte jeg komme og se=) Jeg har alltid elsket musikken hans, og det gjør jeg fortsatt..
Selv har jeg tenkt samme baner som deg. Mannen hadde det nok ikke bra.. Han oppførte seg som et barn i voksen alder, fordi han aldri fikk være barn når han var barn, er litt av mine tanker. Pedofil? Nei, det tror jeg ikke.. Hadde det ikke da vært mer bevis på det, ting på datamaskinen hans o.l som han ville bli tatt for? Hva vet jeg, utenom det jeg tror..
Hadde ikke den legen vært ansvarlig for medisinene, hadde nok noen andre det.. Vil alltid være noen som finner penger viktigere enn å holde løftene man har gitt som lege.. :\
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 14:16
Takk Darunia :)
Det _var_ vanskelig å forstå at en så stor stjerne plutselig ikke var blant oss mere ja. Selv om døden er en del av livet, og vi forstår at ingen ennå har overlend, er det litt surrealistisk når noen vi har forholdt oss til på den ene eller den andre måten gjennom livet plutselig dør. Kanskje stjerner mer enn andre siden vi til stadighet blir påminnet de.
Jeg har og likt musikken hans, men jeg var ingen “poster-fan” ;)
Jeg tror heller ikke Michael var en som hadde det bare godt i livet. Hans til tider merkelige fremtoning skal dog ikke brukes mot ham som person, mener jeg!
Han mistet mye, ja om ikke hele sin barndom til de voksnes verden. Var misbrukt og brukt av mange voksne på mange forksjellige måter og nivå. DET er det ingen tvil om! Samt jeg er overbevist om at Michael fra starten av skilte seg ut i søskenflokken, og var mer sårbar og beskejden…
Jeg har ingen forestilling om at han var pedofil. Jeg tror han var dypt mistolket og misforstått… til det siste.
Hadde det de fant bevist det, så hadde han ennå levd i dag. I et fengsel. Rusfri.
Ja, noen andre hadde hatt Murrays jobb, men hadde utfallet da vært annerledes? Det vil kanskje retten gi oss svar på.
ALT kan kjøpes for penger, og grådigheten finnes i alle ledd. Desverre….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 14:25
Et flott innlegg. Jeg finner ikke så mange ord, du har sagt det meste. Men en ting vil jeg si. Det er nok lett å bli misforstått og mistolket, når man lever et liv så på “utsiden”.
Peter Pan, har jeg ofte tenkt. Han hadde litt Peter Pan i seg…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 14:35
Takk Busybodygirl :)
Det er alltid letter å stå utenfor å se inn, enn å være på innsiden.
Jeg mener å huske at et av Michaels ønsker var at han kunne være Peter Pan. So he could fly. Far far away… and always be… a child. :)
På mange måter var han vel det. For veldig veldig mange barn. Han oppfylte mange drømmer, og gav mange mange gleder. Og minner :)
Jo, han var en moderne Peter Pan :)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 14:47
Jeg er 87-modell så jeg vokste opp med ham som unge.. Da ble det plakater i haugevis =D Når jeg ble tenåring og “tøff i trynet” forsvant plakter, men musikken har som sagt alltid fulgt meg.. Gikk aldri ut av stil..
Ja, han hadde merkelige fremtoninger, noe man ikke kunne sette fingeren på. Umoden på enkelte ting var kanskje mitt inntrykk. Men som du sier, de som faktisk var ham nær har man ikke hørt et eneste stygt ord i fra.
Man kan sikkert spekulere mange forskjellige utfall hvis en annen lege hadde vært ansvarlig. Døden kunne ha kommet enda tidligere da, eller aldri.. Aldri i den forstand at han kanskje kunne levd til han var 90 og sovnet i hans Never Ever land=)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 15:21
Jasså! 87-modell :)
Det var jo selve storhetstiden til vår godeste Michael! Jeg husker det veldig godt ja :)
Musikken er tidløs og vil aldri gå av moten. Min lille sønn, Darlingen er ikke store karen, og hans om deg OG meg er oppvokst med denne makeløse musikken. Det tok selvfølgelig en nye retning etter hans altfor tidlige og brå død.
Det ER bemerkelsesverdig at ingen av de som står denne myteomspunne mannen ikke har bidratt til rykteflommen rundt hans person. De har æret ham og det står respekt av!
I ettertid kan man aldri vite hva og om og når, og tenk om. Michael ville ikke sette sin fot på Neverneverland etter rettsaken var avsluttet. Det hadde vært lett for familien å lage et nytt Graceland der, men heldigvis og i respekt for Micahel får han nå fred. Endelig. Jeg synes de gjorde alt rett etter tragedien.
Han hadde nok ikke blitt 90 med det livet.. men igjen. Hvem vet? ;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 15:27
Det hadde jeg ikke fått med meg, at han ikke ville ha noe med Nevereverland etter rettsaken. Det er synd, for jeg kan bare tro mannen hadde glede av det stedet. Der han kunne sitte i treet og tenke.. =)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 15:35
Hehe… Den parken, huset… hva skal man kalle eventyret han bygde (!?) har nok gitt han mye glede. Det var bygd _til barn_! Ingen tvil om det :)
Etter anklagene, etter alt, dro han aldri dit igjen. Han sa magien og stedet var ødelagt. Blitt skittent.
Michaels liv er ennå et mysterium. Han var så allmannseie, og midt oppe i det må han ha vært forferdelig ensom og ulykkelig. Selv om han hadde alt han trengte. And then some…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 17:16
Flott innlegg, Viljen, om en stor musiker med en spesiell sjebne.
Jeg husker ham allerede fra da han var det yngste og mest populære medlemmet i
Jackson 5, og husker hvordan han som ung gutt sjarmerte en hel verden gjennom musikkvideoene.
Egentlig får jeg en assosiasjon til Elvis Presleys karriere, berømmelse og død.
Begge ble et offer for sin egen berømmelse. Ikke minst når det gjaldt isolasjon og tung medisinering.
OG påkjenning ved rykteflommen som de måtte leve med.
Offer for berømmelse og rykter ble jo John Lennon, om enn på et annet vis. Hadde han ikke vært den han var, ville han neppe blitt skutt.
Jeg var forresten i utlandet både da Elvis, John Lennon og Michael Jackson døde, og kan bare konstantere at reaksjonene var likedan der som i Norge.
Og tidløs er både musikken til Michael Jackson, John Lennon og Elvis.
Jeg er jo oppvokst med John Lennon, Beatles og deres samtidige, og har et sterke forhold til deres musikk, men likevel opplevde også jeg Michel Jackson som en stor musiker og artist.
Ja, Murray må bære et tungt ansvar for Michael Jacksons død.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 17:17
Tusen takk Starlett :)
Jeg husker ikke Jackson 5 da de hadde deres storhetstid. Ikke i stor grad det første soloalbumet heller. Jeg var litt for ung. Jeg har dog, på lik linje med resten av verden, likevel hørt Jackson 5 MASSE i ettertid. Mange av sangene deres har og blitt brukt av mange andre artister i ettertid, i alskens sjangere :)
Men da Thriller kom var jeg med :)
Det artige er at Darlingen også har blitt kjent med musikken! Og digger den vilt ;)
Whos “Bad” og “Smooth Criminal” står høyt i akt. For ikke å snakke om de udødelige videoene. Her sitter de på gutterommet og ser på musikkfilmene til Michael Jackson :-)
Jeg har alltid vært musikkinteressert, og til min mor og fars store irritasjon våknet jeg tidlig, gikk i stuen, gravde fram den minilille plastikkaktige platespilleren mor hadde i skatollet og bladde meg frem til LPene og singelplatene som der lå. Spilleren var så liten at når LP-platen lå på og stiften tok første spor stakk den langt utenfor spillerens vegger. Knakte og sprakte, og jeg satt og sang ved siden av …haha… :-) Fikk nå litt kjeft, men ikke så veldig mye…haha :)
Det gikk mest i sinbler som var hits på den tiden, og gamle hits. Mye Jim Reeves. Mamma elsket ham ;)
The Beatles og Elvis har jeg likevel blitt oppvokst med, og det har jo mange. Også i generasjoner som kommer vil de stifte bekjentskap med disse fantastiske musikerne og artistene.
Som du og sier, sammen med Michael Jackson er de udødelige. Kanskje mye pga sine altfor korte liv, sine tragiske liv og sine tragiske døder. Men musikken deres lever evig, og den er god. Supergod!
Conrad Murray skal få kjenne på dette resten av sitt liv. Jeg har ikke så mye følelser for ham i det han deltok i. Det er galt det han gjorde! Altså at han foret et annet menneske med disse farlige medikamentene. Michael var syk, det var ikke Murray. Murray er lege!
Bare en døde. Jeg mener bestemt at han har et, om ikke det hele og fulle ansvar for det som skjedde den dagen… !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 17:19
Gratulerer forresten med nytt fint toppbilde og ny design! :)
(En gang i fremtiden skal jeg spørre deg om hjelp til et nytt toppbilde på min blogg. Jeg får til å tilpasse et bilde der, men ikke å skrive tekst slik jeg gjerne vil gjøre.)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 17:47
Takker :-)
Jeg ble veldig fornøyd!
Jeg merker at jeg blir fort lei. Jeg tenkte på det i dag da jeg var innom her at jeg følte det ikke var så lenge siden sist jeg hadde endret utseendet. Jeg tror det har med årstidene å gjøre. Vi har vitterlig store kontraster her i landet med alle årstidene. Noe måtte gjøres her inne også… sånn for å passe til stemningen. Liksom ;)
Når du har et bilde du vil ha i din topp skal du sende det til meg så skal jeg gjøre mitt beste for å hjelpe deg! Jeg trro ikke jeg kan lage sånn som f eks Carpe har, da må et annet program til, men jeg kan lage fine tekster ;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 19:58
Det var på sommeren, jeg var i Irland – og over alt hvor jeg befant meg spilte de plater av ham. Såpass husker jeg. Og plutselig var han som var blitt uglesett så lenge plutselig blitt King of Pop.
Jeg har alltid hatt sans for musikken hans. Bare så synd at det livet han levde, i hvert fall sett utenfra, fortonte seg så begredelig. Det skal vel noe til å komme gjennom et tilsvarende liv, utnyttet av “alle” fra han var 5 år gammel, og likevel fremstå som en jordnær og helstøpt figur.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 20:00
Jeg tror, og i ettertid så vet vi jo og, at utnyttet bare er fornavnet på hva Michael Jackson ble utsatt for.
Men oppi det har man jo et ansvar for egenhelse og sikkerhet.
Det er jo lett for oss utenfor å dømme og si, men det er svært få på denne planeten som har levd/lever et slikt liv som nettopp Michael Jackson har levd. I begynnelsen var det nok påtvunget ham.
Selv om han var skapt til dette, å lage musikk, skape dette… for oss… betalte han den ultimate pris. Bokstavelig talt sitt liv.
Madonna sier og at hun var (det er hun sikkert ennå) en bitch. Hun ble alltid oppvartet, sleiket opp etter og så videre. Man kan jo bare forestille seg. Møte mennesker når du er en stor stor stjerne får folk til å oppføre seg på siden av seg selv. Alt er uekte. Hun måtte ned. Hvor langt ned hun har kommet aner jeg ikke, og det er vel grenser for hvor langt ned til oss andre dødelige en superstjerne faktisk kan komme, men… ja. Et liv slik de lever, og spesielt Michael Jackson som var så og si totalt isolert fra resten av verden, fremstår nok ganske begredelig for oss ja, men først og fremst trist.
Det er vel ikke så rart at han døde, med tanke på…. men det ER trist!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 22:26
Jeg hørte med et halvt øre på nyhetene at This is it-konsertene var avlyst…og tenkte at det er vel typisk at den halvgale fyren der trekker seg….så hørte jeg hva som faktisk hadde skjedd…og tenkte litt annerledes.
Michael Jackson var ikke som alle andre…..men det hadde han heller aldri fått anledning til å være….Stakkars mann.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 6th 2011 at 22:55
For det første var jo 50 konserter helt vanvittig! 50! Selv med supergod helse ville det vært svært tøft å gjennomføre.
Nei, han var absolutt ikke som alle andre. Og gribbene var der, lenge før hans død. Kanskje ble DE til slutt hans død… !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 1:27
“Mediocrity was not a concept that would even for a second enter Michael Jackson’s being or actions.”
Det var enten veldig veldig bra eller uutholdelig smertefullt pinlig og dårlig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 8:23
Hei Birger :)
Bare den som stod ham aller nærmest kan vite konteksten i akkurat det. Akkurat her plukker jeg det opp som en (positiv) egenskap, på godt og vondt, og forferdelig vanskelig å leve med.
Takk for innspill! :)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 8:34
En obduksjon heller var ikke nødvendig siden en stjerne er død ?
takk
zohre
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 11:20
Jo, Zohre! Obduksjon er nødvendig når man ikke vet hva som forårsaket døden. Akkurat dette dødsfall hadde så spesielle omstendigheter at det måtte en obduskjon til for å få klarhet hva som skjedde, samt tidslinjene må på plass. Det var en lege tilstedet som der og da ikke redegjorde hendelseforløpet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 16:31
Når en observasjon veileder ikke til en obduksjon så avdøde erklære døden.
?
takk
zohre
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 21:48
Den forstod jeg ikke, Zohre.
Uansett må en obduskjon til for at man kan gå videre med dødsårsak. I denne saken har jo en drapstiltale blitt reist.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 21:56
En obduksjon
er en medisinsk prosedyre som består i å undersøke et lik for å bestemme årsak og forløp av vedkommendes død og å undersøke eventuelle sykdommer eller skader…
…
Allerede han var syk.
takk
zohre
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 22:07
Ja, du kan jo si det så. Han var syk. På mange måter var han veldig syk, men når et tilsynelatende “friskt” menneske dør må de finne ut hvorfor. De klarte ikke redde ham, noe de normalt skulle klart. Da må man finne ut hvorfor. Legen, Conrad Murray, hadde opplysningsplikt som Michaels lege, men dette kan det se ut som han ikke gjorde. Bare Murray visst hva og hvor mye Michael hadde i kroppen sin.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 22:11
Det finnes ingen selvstendig lege i verden.
Legeforeningen er innblandet ?
takk
zohre
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 22:37
Legen er underordnet legeforeningen, ja. Det er bl a ikke lov å skrive ut medisiner til seg selv. Men om du mener at legen kan jobbe selvstendig så kan han jo det, men han er likvel underlagt legeforeningens regler og vedtekter.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2011 at 22:42
Så en obduksjon komm ikke på noe tanker.
takk
zohre
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 8th 2011 at 9:11
Her måtte jeg tenke litt etter jeg først svarte deg nei, for det er ikke alltid lett å forstå deg, Zohre.
Men omjeg NÅ har forstått deg rett så har obduksjonen fastslått visse ting. Altså gitt oss svar.
Så. Ja! :)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende